Wystąpienia publiczne

SZKOLENIE ONLINE

OPIS PROBLEMU

Występowanie przed innymi ludźmi u wielu osób budzi strach i to większy niż przed robactwem, problemami finansowymi, a nawet śmiercią!

Stresujemy się, ponieważ kompletnie nie wiemy, jak się do tego przygotować. To powoduje, że stawiamy sobie wymagania, które przekraczają nasze możliwości. W dodatku przeraża nas, że w czasie wystąpienia wydarzy się coś, co nas przerośnie: padnie pytanie, na które nie będziemy znali odpowiedzi albo zapomnimy, co mamy powiedzieć.

Podobne obawy sprawiają, że wiele osób rezygnuje z publicznego zabierania głosu. W ten sposób, niestety, pozbawia się szansy na powodzenie i sukces: na zaprezentowanie siebie z jak najlepszej strony, na przekonanie innych do swojego zdania, na sprzedaż swojego produktu, na obronę siebie w trudnej sytuacji, na zbudowanie osobistego prestiżu.

Wierzymy, że najlepszym antidotum na wszelkie strachy i obawy jest wiedza. Szkolenie pt. „Wystąpienia publiczne” to kompendium najważniejszych informacji na temat wystąpień publicznych. Kurs prowadzi dwóch doświadczonych trenerów.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA,
czyli NAUCZĘ się, jak:

  • lepiej się komunikować z innymi,
  • ciekawie opowiadać,
  • pozytywnie nastawiać się do wystąpień publicznych,
  • ograniczać stres,
  • budować swoje wystąpienie, aby było zrozumiałe i przekonujące,
  • zachowywać się w trakcie wystąpienia,
  • budować dobre relacje ze słuchaczami,
  • radzić sobie w trudnych sytuacjach na scenie,
  • ćwiczyć dykcję,
  • odczytywać mowę ciała,
  • trenować wystąpienia, aby stawać się coraz lepszym mówcą,
  • jakie cechy rozwijać u siebie, aby stać się lubianym mówcą.

To szkolenie jest dla wszystkich, którzy:

  • występują przed innymi ludźmi,
  • chcą się lepiej komunikować i ładniej mówić,
  • chcą skuteczniej przekonywać innych do swoich pomysłów, idei czy projektów

,
  • pełnią funkcje kierownicze oraz reprezentacyjne i poprzez wystąpienia publiczne budują autorytet,
  • chcą sprzedawać z lepszymi efektami,
  • chcą ograniczyć stres związany z zabieraniem głosu przed innymi ludźmi,
  • występują w roli prowadzących lub moderatorów spotkań,
  • chcą poprawić swoje umiejętności porozumiewania się z innymi ludźmi.

Szkolenie online. Jak to działa?

Szkolenie składa się z określonej liczby filmów do oglądania online na specjalnej platformie.

Kupując szkolenie otrzymuje się dostęp do platformy na okres 3 miesięcy.

Każdy samodzielnie decyduje kiedy się szkoli i ile czasu na to poświęca. My podpowiadamy najlepsze rozwiązanie.

Pod każdym filmem można pobrać materiały szkoleniowe w formie pdf.

Szkolenie zostało zrealizowane przez kilkuosobowy zespół z użyciem najwyższej jakości sprzętu.

LICZBA LEKCJI
29

CZAS TRWANIA
ponad 5 godz.

MATERIAŁY POMOCNICZE
pdf

Program szkolenia

Moduł 1. Najważniejsze informacje na początek

Lekcja 1. Czym jest wystąpienie publiczne?

O tym, co charakteryzuje dobre wystąpienie publiczne, nad czym należy popracować, kiedy przygotowujemy się do wystąpienia i czy umiejętności publicznego występowania przydają się wyłącznie na scenie.

Lekcja 2. Kogo lubimy słuchać?

O tym, jacy mówcy wywołują sympatię, a jacy niechęć publiczności.

Lekcja 3. Dlaczego warto występować publicznie?

O tym, co zyskujemy dzięki wystąpieniom publicznym i dlaczego to forma komunikacji, której warto się nauczyć.

Moduł 2. Mówca

Lekcja 1. Jakie cechy mówcy pomagają w wystąpieniach publicznych?

O cechach, które warto u siebie rozwijać, jeśli chce się być dobrym mówcą i tych, których lepiej się wystrzegać.

Lekcja 2. Jakiego języka używać, gdy występujemy publicznie?

O tym, jak mówić i jakiego sposobu mówienia do publiczności unikać.

Lekcja 3. Najpopularniejsze błędy językowe

O tym, jakie błędy językowe mówcy popełniają najczęściej i jakie są poprawne formy.

Lekcja 4. Jak minimalizować negatywne skutki stresu?

O tym, jak powstaje trema, jak można jej uniknąć, jak obniżać poziom napięcia i stresu tuż przed wystąpieniem i o tym, jak stworzyć relację z publicznością, gdy jesteśmy mocno zestresowani.

Lekcja 5. Czym mówimy i jak mówimy?

O tym, z czego składa się aparat mowy.

Lekcja 6. Głos. Ćwiczenia

O tym, jak przygotować się do mówienia i co przeszkadza w płynnym i ciekawym mówieniu. Lekcja zawiera ćwiczenia na zdrowy, silny głos.

Lekcja 7. Mowa ciała

O tym, co to jest mowa ciała i jaką odgrywa rolę w czasie wystąpień publicznych, o mitach związanych z tym tematem, o dystansie interpersonalnym, a także o tym, co komunikują różne gesty i postawy oraz o tym, czy być ekspresyjnym w czasie wystąpienia publicznego.

Lekcja 8. Role i prototypy

O tym, na czym polega „rola” oraz czym jest „prototyp” w procesie autoprezentacji i jak dzięki tej wiedzy skutecznie wywierać wrażenie na innych.

Lekcja 9. Dress code podczas wystąpień publicznych

O tym, jaki strój wybrać, gdy występujemy publicznie, jakich ubrań i tkanin unikać, jakie stroje mogą działać na niekorzyść mówcy, kiedy przemawia publicznie.

Moduł 3. Wystąpienie

Lekcja 1. Praca z tekstem i bez tekstu

O wadach przemawiania z kartką i bez oraz o tym, jak przygotować sobie notatki do wystąpienia w taki sposób, aby były jak najbardziej pomocne, co lepiej czytać w czasie wystąpienia, a co powiedzieć z głowy.

Lekcja 2. Budowanie scenariusza wystąpienia

O tym, jak stworzyć scenariusz własnego wystąpienia, co można w nim zawrzeć i jak nie być jego niewolnikiem.

Lekcja 3. Wstęp

O tym, jak rozpocząć wystąpienie, jak nawiązać kontakt ze słuchaczami, czy warto improwizować we wstępie do wystąpienia. Lekcja zawiera konkretne pomysły na to, od czego można rozpocząć wystąpienie.

Lekcja 4. Rozwinięcie

O tym, jak zbudować środek swojego wystąpienia. Lekcja przedstawia konkretne pomysły.

Lekcja 5. Zakończenie

O tym, jak zakończyć swoje wystąpienie, jak zadbać o to, aby słuchacz zapamiętał to, na czym zależy nam najbardziej, jak dużą siłę perswazji ma odpowiednie zakończenie i z czym zostawić słuchaczy.

Lekcja 6. Argumenty

O tym, czym  charakteryzują się argumenty logiczne, rzeczowe i emocjonalne, na co uważać, kiedy się po nie sięga, jak przygotowywać argumenty na poparcie swojej tezy i jak przedstawiać je w swoim wystąpieniu, aby siła jego perswazji była jak największa.

Lekcja 7. Nawigowanie

O tym, jak mówić, jakich konkretnie zwrotów używać i jak posługiwać się pauzą, aby ułatwić słuchaczowi rozumienie naszego wystąpienia i pomóc w jak najlepszym przyswojeniu naszego przekazu.

Lekcja 8. Jako kto mówisz?

O tym, jak przedstawiać się słuchaczom i jak w ten sposób zwiększać siłę perswazji.

Lekcja 9. Charakter i miejsce wystąpienia 

O tym, jak okazja i miejsce wpływa na sposób mówienia, na co zwrócić uwagę, kiedy przemawia się w zamkniętym pomieszczeniu przestrzeni otwartej i jak wykorzystać dane miejsce do nawiązania jeszcze lepszego kontaktu ze słuchaczem.

Lekcja 10. Ruch sceniczny

O tym, jak poruszać się po scenie, jak wyznaczyć sobie punkty orientacyjne, jakie zachowania świadczą o pewności siebie, o czym pamiętać, gdy występuje się z kimś i jak utrzymywać kontakt wzrokowy z publicznością.

Lekcja 11. Praca z mikrofonem i bez mikrofonu 

O tym, jakie są rodzaje mikrofonów, jak pracować z każdym z nich, na co uważać, kiedy pracuje się z mikrofonem, jak ważna jest próba mikrofonu i jakie są najczęstsze błędy w pracy z mikrofonem, których należy unikać.

Moduł 4. Relacja z publicznością

Lekcja 1. Kontakt z publicznością i wykorzystanie zdarzeń 

O tym, jak zjednać sobie słuchaczy, jak wchodzić w interakcję z publicznością i jak tego nie robić oraz co robić, jeśli widzimy, że publiczność zaczyna być rozproszona.

Lekcja 2. Czego nie robić wobec publiczności/słuchacza? 

O tym, jakie zachowania sprawiają, że publiczność stanie się nam niechętna.

Lekcja 3. Jak utrzymać uwagę słuchaczy? 

O tym, jak przy pomocy rekwizytów, historii, stosowaniu pauzy, głosu oraz umiejętnościom aktorskim utrzymywać uwagę słuchaczy.

Lekcja 4. Utrudnienia w komunikacji

O tym, co powoduje utrudnienia w komunikacji ze słuchaczami i jak zachować się w sytuacji, gdy ktoś z publiczności zadaje nam pytanie, na które nie znamy odpowiedzi albo nas atakuje.

Lekcja 5. Trudne sytuacje

O tym, co zrobić w sytuacji awarii sprzętu, problemów technicznych, zgubienia wątku w swoim wystąpieniu, kłopotów zdrowotnych, a nawet ewakuacji.

Moduł 5. Podsumowanie

Lekcja 1. Jak trenować wystąpienia publiczne?

O tym, jak na co dzień pomagać sobie w dążeniu do doskonałości w wystąpieniach publicznych.

ZALETY SZKOLENIA

  • Od razu po zakupie szkolenia otrzymują Państwo do niego dostęp.
  • Uczą się Państwo wtedy, kiedy chcą.
  • Dopasowują Państwo tempo nauki do własnych możliwości i potrzeb.
  • Mogą Państwo oglądać wszystkie filmy tyle razy, ile chcą przez cały okres dostępu do szkolenia.
  • Dzięki materiałom do pobrania będą mogli Państwo z łatwością utrwalić zdobytą wiedzę i wrócić do niej w każdej chwili, nawet po zakończeniu okresu dostępu z kursu.
  • Zdobywają Państwo nową wiedzę bez konieczności wychodzenia z domu.
  • Dostają Państwo ponadprzeciętną ilość praktycznych wskazówek z życia wziętych.
  • Otrzymują Państwo prawdziwą wiedzę, a nie opinie.
  • Kursy mają jasną i przejrzystą strukturę: są podzielona na moduły, a moduły na lekcje.
  • Szkolenie zostało stworzone przez osoby, które znają temat nie tylko w teorii, ale także w praktyce.
  • Kurs prowadzą cenieni i znani eksperci.

Prowadzący

Magda Miśka-Jackowska – dziennikarka, prezenter, konferansjer. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych głosów w Polsce. Z mikrofonem pracuje od ponad 20 lat.

Należy do wąskiego grona profesjonalnych dziennikarzy w Europie, zajmujących się muzyką filmową. Autorka podcastu „Score and the City”. Od 2005 do 2020 roku w zespole radia RMF Classic. Poza działalnością radiową ma doświadczenie również w prowadzeniu programów telewizyjnych oraz wydarzeń muzycznych na żywo (TVN, TVP).

Jej szerokie doświadczenie prelegenckie i dziennikarskie obejmuje różnorodne media, narzędzia i gatunki muzyczne. Jako konferansjer od ponad 13 lat związana jest ze znakomitymi instytucjami kultury w całej Polsce.

Regularnie współpracuje z filharmoniami, festiwalami muzycznymi, prowadzi gale, koncerty i konkursy muzyczne w kraju. Od pięciu lat przygotowuje i prowadzi warsztaty, poświęcone pracy z głosem i wystąpieniom publicznym. Dedykowane są zarówno młodzieży i studentom, jak i dorosłym oraz środowisku biznesowemu.

Jako pedagog związana jest z Akademią Muzyczną w Łodzi i Uniwersytetem Śląskim, gdzie pracuje m.in. z przyszłymi dziennikarzami muzycznymi i prezenterami, ucząc ich, jak pięknie mówić. Do tej pory przeprowadziła ponad 100 godzin szkoleniowych.

Prowadzący

Wojciech S. Wocław – zawodowy konferansjer, szkoleniowiec, założyciel Polskiej Szkoły Etykiety, partner zarządzający w Agencji Komunikacji ŻYCIE.

Prowadzi szkolenia z savoir-vivre’u, etykiety w biznesie i dress code’u. Autor książek “Savoir-vivre, czyli jak ułatwić sobie życie” oraz „Etykieta w biznesie, czyli jak ułatwić sobie życie w pracy“ i filmowych poradników, które można oglądać na kanale „Wojciech S. Wocław“ w serwisie Youtube.

Występował w 10 krajach na 4 kontynentach. W 2017 roku jego nazwisko pojawiło się w „Rankingu najlepszych prowadzących“ magazynu PRESS. Nazywany jest ulubionym konferansjerem polskiego biznesu.

Pracuje dla największych polskich i zagranicznych firm, wykłada na uczelniach wyższych. Częsty gość programów telewizyjnych i radiowych. Więcej na www.wojciechswoclaw.pl.

Opinie

Kup szkolenie

Kupując szkolenie otrzymują Państwo:
dostęp online do materiałów wideo przez okres 3 miesięcy
możliwość ściągnięcia materiałów szkoleniowych w formie pdf

Udział w przygotowaniu szkolenia brali:

Pomysł: Wojciech S. Wocław
Scenariusz i prowadzenie: Magda Miśka-Jackowska i Wojciech S. Wocław

Operator i montaż: Dominik Kusion
Grafiki: Dmytro Nikiforchuk

Menu